Centar za medijsku transparentnost i društvenu odgovornost (CMTDO) i Ženski solidarni front (ŽSF) Vranje ponovo pokreću zajednicu apelom: „Pokažimo starima da nisu sami, jer sevap je merak!“
Nakon velikog uspeha u animiranju zajednice tokom pandemije Covid-19 i prikupljanja više od tri miliona dinara za podršku zdravstvenom sistemu u Pčinjskom okrugu tokom leta 2020. godine, kao i velike akcije građanske solidarnosti za podršku porodicama koje su tokom pandemije virusa ostale bez radno sposobnog člana 2021. godine, CMTDO i ŽSF nastavljaju sa tradicijom širenja solidarnosti i filantropije u zajednici.
Ovogodišnja kampanja je usmerena na najstariji segment populacije, na građane/ke Vranja koji su stariji od 65 godina i žive sa minimalnim prihodima ili bez njih. Razlog za akciju je statistički dokazana činjenica da se Vranje nalazi na samom dnu lestvice prihoda po glavi stanovnika, da veliki deo populacije živi na ili ispod granice siromaštva, kao i svest da su najugroženiji među njima oni koji su stari, sami i bolesni.
Prethodne naše akcije su pokazale da teška vremena ne guše humanost i solidarnost u ljudima, već ih, naprotiv, podstiču i utiču na jačanje međusobne podrške i društvene kohezije, ukoliko je razlog delovanja opšte dobro, a aktivnosti se sprovode transparentno i na način koji omogućava dobrovoljno učešće velikog broja ljudi. Na lokalu skoro da ne postoje projekti i aktivnosti koji su usmereni na najstariju populaciju. U sporadičnim slučajevima, reč je o obukama i aktivnostima zabavnog karaktera, jer je suštinsko poboljšanje osnovnih uslova života starih problem koji zahteva sistemsko rešenje, uz uključivanje svih nadležnih institucija.
Među korisnicima usluga Narodne kuhinje u Vranju (koja tokom letnjih meseci ne funkcioniše), ima približno 200 starih, što je relativno mali procenat u odnosu na brojnost ove populacije. Slično je i sa povremenom podelom humanitarnih paketa od strane Crvenog krsta u Vranju, s obzirom na broj stanovnika Vranja kojima je pomoć u vidu osnovnih životnih namirnica potrebna. Ovom kampanjom želimo da našim najstarijim sugrađanima olakšamo predstojeću zimu time što ćemo im obezbediti osnovne namirnice (ulje, šećer, brašno, pirinač, pasulj, konzerviranu hranu, supe u kesicama, testeninu, keks...). Pored toga, želimo da apelujemo na zajednicu i društvo u celini da pokažu humanost i solidarnost, jer smatramo da u odgovornom društvu, ma koliko siromašno ono bilo, niko ne sme da bude gladan. Akcije ovog tipa treba da budu društveno prepoznate, na pravi način vrednovane i kontinuirane.
Cilj kampanje je prikupljanje novčanih sredstava u iznosu od 120.000 RSD za kupovinu osnovnih životnih namirnica (ulje, šećer, brašno, pirinač, testenina, pasulj, konzervirana hrana, supe u kesicama, keks, čaj...), za najugroženije stanovnike/ce Vranja, starije od 65 godina.
Zbog toga pozivamo kompanije i pojedince da, doprinosom u skladu sa svojim mogućnostima, daju podršku ovoj našoj kampanji. Prikupljanje novčanih sredstava preko platforme Donacije.rs, samo je jedan od načina na koji ćemo, tokom pedeset dana trajanja akcije, pokušati da prikupimo hranu za ugrožene najstarije. Sva hrana će biti kupljena od lokalnih marketa/ proizvođača, što je još jedan od benefita za grad Vranje. Drugi vid podrške starima biće i direktno doniranje manjih količina hrane u kutije postavljene u lokalnim marketima, ili i u veliki magacinski prostor ukoliko se radi o većim količinama namirnica.
Kampanju možete podržati online donacijom na Donacije.rs platformi ili uplatom na tekući račun organizacije. Za uplate na tekući račun:
Kampanju simbolično počinjemo 20. avgusta, na godišnjicu smrti Diane Budisavljević, koja je prošle godine postala zaštitno lice svih filantropskih aktivnosti CMTDO i ŽSF, otkrivanjem njenog murala u centru grada, čime je Vranje postalo prvi grad u Srbiji koji je javno odao priznanje liku i delu žene koja je pomagala ljudima koje nije poznavala, šireći na taj način priču o suštini sevapa.
Autorka naslovne fotografije: Anita Janković